fbpx Skip to content

Limbo 2022

Limbo 2022
Installaatio: LED-valot, puoliläpäisevä peili, 99.6% näkyvää valoa absorboiva synteettinen kangas, mikrotietokone, koivu, hiilikuitu.

Limbo sisältää tuotesijoittelua: kuluttajille on tarjolla ensiesittelyssä Tuotteen version 3.d. teknologiademo, joka on Yhtiön ensiaskel Metaversumin kaltaiseen moderniin aineettomaan kuluttamiseen, jossa kulutustapahtumassa ei saa vastinetta, eikä siihen tarvitse maksuvälinettä tai pin-koodeja.

Kuluttamisen edellytyksenä ei myöskään ole aineelliseen arvoon sidottu valuutta, jota et muutenkaan omista, eivätkä itseasiassa mitkään fysikaaliset tosisiat, kuten valon liike avaruudessa tai tilan ominaisuudet. Ainoa kuluttajalta vaadittava asia on olemassaolo.

Toisin kuin joku harhainen joutilas mieli aikoinaan väitti, ei olemassaoloa voi perustella ajattelulla. Käyväthän kuluttajat esimerkiksi Ed Sheeranin konserteissa. Kuluttaja ostaa olemassaolonsa – juomavesi, hengitysilma, tilan elää, kommunikaation läheistensä kanssa. Kun subjektiivisesta todellisuudesta riisuu kaiken ylimääräisen, jäljelle jää ainoastaan kuluttaminen. Tuote. Kulutat, siis olet.

Limbossa valo ja ääni kadottavat merkityksensä kaupallisuuden katarsiksessa ja näet, kuinka kasvosi sulautuvat äiti-maan vienoon hymyyn ja korviisi kantautuu Dionysoksen varpaiden välistä kantautuva hardstyle-teknolta kuulostava universumin kutkuttava humina. Ne sammuttavat kyltymättömän janosi – viimeisetkin etuaivokuoren inhibition rippeet, jotka pyrkivät epätoivoisesti kyseenalaistamaan; onko tässä mitään järkeä?

Tiedät kuitenkin jo vastauksen.

Yhtiö., ei yksilö.

Okko
Kehitysjohtaja
Yhtiö.

Kiitos: Tina, Mitäs ry, Yhtiön johtoporras, Instrumentarium, Noora, ja kuluttajat.